lunes, 16 de febrero de 2015

COM FER UNA TESI DOCTORAL SENSE BECA


Reprendre el blog 908 dies després de la darrera entrada és molt temps, però l’interessant no és la quantitat, sinó saber si ha estat o no ben aprofitat.

La darrera entrada va ser escrita a Madrid, al barri de La Ventilla, proper a plaza Castilla, on gairebé dos anys abans havia arribat per especialitzar-me en els meus estudis, fer un màster, sortir de Mallorca i desintoxicar prejudicis.

El màster durà un any, vaig aprendre moltes coses... i com som a partir del que vivim, dins el meu cap van començar a aparèixer possibilitats. Tornar a Mallorca o seguir amb l’aventura..i clar, l’aventura... és l’aventura, bé doncs, ens quedem un any més a Madrid i ens posem una fita, un repte, alguna cosa que em faci despertar-me als matins amb el cap ple d’idees... el què? Una tesi doctoral!

DOCTORAL? Jo? Sí! Clar que sí! I com es fa una tesi doctoral? Bé... segur que vas a la universitat, parles amb els professors, expliques les teves intencions i alguna cosa sortirà!

Bé, però... i si dedico temps a pensar el que a mi m’agradaria estudiar? I si em cerco jo la universitat? i el professor que em dirigeixi la tesi? Uf! És molta feina, tenir les idees molt clares, tenir una bona proposta i no tenir por...

Segur que 908 dies enrere, ja m’havia posat en contacte amb la Universitat Autònoma de Barcelona per emprendre el repte que m’havia proposat, tenia la meva idea de proposta de tesi i no recordo ben bé si ja l’havia plantejada al que seria el meu futur director de tesi, però tot estava en marxa. I clar, canvi de ciutat, mig estiu a Mallorca i començar una tesi doctoral entre d’altres coses, va suposar deixar el blog sense noves entrades.

I ara, a mitat de curs del tercer any de doctoranda, he pensat que em sembla molt interessant recuperar la costum d’escriure al blog, però aquest cop amb una idea (ja veureu com la cosa va d’idees), explicar-li al món com és l’experiència de fer una tesi doctoral, ah! i sense beca, perquè el repte sigui encara més repte.

Així doncs, el blog es convertirà ara amb la meva eina per explicar que comporta arrencar tot això, per veure si algú s’anima!

Fins aviat.

Opinions o comentaris? Clar que sí! Deixeu-los a sota.


Tesis doctoral,     sin beca,    Madrid,      BarCeloNa,      Ideas,     sin miedo

2 comentarios:

  1. Enhorabona! jo estic esperant a començar-la, però amb beca, sense és impossible, ja no per manternir-me, sino per necessitat de doblers per xismes, mostres, analítiques. De què la fas?, per on pares?

    ResponderEliminar
  2. Gràcies! Estic a la UAB i treballo amb la delimitació metropolitana de Palma amb la gent que va fer el pla metropolità de Barcelona. Lo se sense beca és més complicat, tot i així he aconseguit treballar amb projectes d'investigació paral·lels a la tesi, el doble de feina, però molt guai, ja aniré explicant coses per aquí ;) Tu sobre que la comences?

    ResponderEliminar