sábado, 18 de junio de 2016

Com funciona el blog? Visualitzacions, entrades més destacades i objectius


Fa més d’un any que vaig reprendre el blog després d’una època d’inactivitat, per això he pensat que seria interessant fer-ne una mica els números i explicar, també, com ha canviat el contingut.

Obrir el blog em va servir d’eina per començar a exposar escrits propis, relacionats principalment amb curiositats o temes que em resultaven interessants, que em serviren per llevar-me la por (o vergonya) de que al gent jutgés allò que feia. Després de l’experiència puc dir que va ser una molt bona idea, sobretot després de veure la pròpia evolució dels escrits, atrevint-me a temps d’ara inclús a dir la meva sobre qüestions d’actualitat.

Com sabreu tots aquells que heu anat entrant, les entrades que vaig publicant darrerament giren entorn a 3 temàtiques: la meva tesi doctoral; la geografia, concretament sobre el geògraf com a professional; i temes d’actualitat lligats amb el territori i la societat. Són temes amb els que em sento còmoda i d’alguna forma això sembla reflectir-se en la quantitat de visites que van rebent-se:

  • Total* de visualitzacions del blog (des de 05/2011 al 06/2016): 22.110
  • Des de que vaig reprendre el blog al febrer de 2015, la mitjana mensual de visualitzacions és d’entorn a 500, en funció de les entrades que publiqui cada mes.
  • No hi ha una rutina en les publicacions mensuals, així que d’això en depenen molt les visualitzacions.

 *Tenint en compte l’aturada de publicacions entre el 08/2012 i el 02/2015.

Les xarxes socials són l’eina que utilitzo per fer-ne difusió i el nombre de visites varia molt en funció de si algú comparteix la publicació a Facebook o la retuita a Twitter. Ha estat d’aquesta manera que ha partir del blog s’han assolit algunes fites interessants, com tenir l’oportunitat de sortir en directe per la radio o publicar-ne algun escrit al diari, sempre relacionat amb les entrades que he anat publicat.

En darrer lloc, com podeu veure (principalment si ho mireu des de l’ordinador), he canviat una mica la fisonomia de la pantalla principal, posant a l’esquerra alguna entrada destacada, així com les 6 publicacions amb major nombre de visites. També he escollit una fotografia per la capçalera, la qual intentaré anar renovant contínuament.


Per mi és un repte mantenir el blog en actiu. M’agrada rebre el feedback de la gent i posar el meu granet d’arena principalment en el món de la geografia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario