Aconseguir coronar-se com a agent de màxim
poder a qualsevol administració pública, no hauria de ser la darrera gran
barrera a superar perquè, aquells que l’aconsegueixen, puguin fer el que
vulguin.
Està ben demostrat que això no és així, diàriament
i de cada vegada amb major intensitat, la població ens estem posant al front a
l’hora de permetre o no certes actuacions que són proposades des de l’administració.
Vegis el que va moure el famós Tractat Integral de Llengües (TIL), carreteres
noves amb 4 rotondes a Eivissa que just ha aprovat el Consell, operaris del
Consell de Mallorca que fumiguen voreres, i així un llarg etcètera d’actuacions
que són criticades i denunciades a les xarxes socials per part d’agrupacions,
plataformes o ciutadans que tenen la seva a dir.
Doncs a partir d’aquesta idea en surt la
present entrada del blog. L’objectiu és el de mostrar, com he pogut observar
aquesta setmana, com pot denunciar-se una actuació que als ulls d’algú és
il·lícita. L’exemple que he agafat va entorn a la polèmica del xibiu a Son
Serra de Marina, i per exposar-lo he agafat un seguit de tuits, en els que
anirem veient com des d’un telèfon mòbil, que tots portem a la butxaca, pot
alertar-se d’una situació determinada i que aquesta arribi als mitjans de comunicació.
Les xarxes socials i, òbviament, els
dispositius mòbils ens posen a l’abast dur a terme actuacions com les que
acaben de mostrar-se. És un fet totalment revolucionari de cara a l’empoderament
ciutadà. També és una eina que ajuda a despersonalitzar les avinences amb el
color polític. Com a ciutadans denunciar una actuació que ens sembla il·lícita
no va a favor ni en contra del partit que governa, va a favor o en contra de la
nostra societat i dels valors que aquesta representa.
En darrer lloc, i així com les actuacions
inicials han anat esdevenint-se, mostrar també uns tuits de l’Agència de Disciplina
Urbanística de Mallorca, la qual va ser informada dels fets i optà també per
les xarxes socials com a eina de difusió de l’estat de la qüestió de la
denúncia que havia començat també per aquest mitjà.
Així doncs, més enllà de l’èxit o el fracàs d’aquestes
actuacions i més enllà també d’emetre un judici sobre l’exemple que s’ha
utilitzat per realitzar aquest escrit, com s’ha exposat més amunt, el que he
pretès ha estat mostrar el poder que tenim els ciutadans per influir en l’esdevenir
diari de la construcció del model social i territorial que volem.
Hem de creure que la nostra veu importa, els
nostres interessos com individus són molts cops compartits per molts d’altres
que, junts, tenen poder de transformació i de canvi. Donar la nostra opinió,
dir el que ens agrada i el que no ens agrada és l’únic que pot donar coneixement
per aconseguir un món on ens hi sentiguem més còmodes.
Tot seguint poso alguns enllaços cap a mitjans de comunicació que s'han fet ressò de la denuncia que va ser SOS Son Serra:
- IB3: "SOS Son Serra de Marina denuncia la instal·lació d'un xibiu prefabricat just davant la platja"
No hay comentarios:
Publicar un comentario