sábado, 21 de marzo de 2015

TESI DOCTORAL SENSE BECA. Cap. 3: Tràmits, com es posa en marxa?

A aquest apartat explicaré la meva experiència a l’hora de posar en marxa la tesi, suposo que els passos a seguir en alguns casos variaran i amb d'altres seràn més o menys el mateixos, tot i així, aquest capítol només pretén ser el meu testimoni i caldrà que cadascú s’informi, almenys d’inici, a partir de les pàgines web de cada universitat.

Vaig a explicar-ho per punts:

  • Després d’haver-me informat per la pàgina web, vaig posar-me en contacte amb la universitat, concretament amb la coordinadora dels estudis de doctorat del departament al que volia inscriure’m. Vaig presentar-me i vaig explicar el meu tema, tot seguit, la coordinadora va proporcionar-me un seguit de professors amb els que el meu tema era més afí i amb els quals podia posar-me en contacte.
  • Un cop escollit un dels professors (el tema cal que es presenti a un professor en concret) vaig presentar-me, enviar-li el meu currículum, juntament amb una breu proposta del tema i dels meus propòsits d’iniciar la tesi. Com ja he explicat, cal portar la idea de la tesi més o menys definida, però tot i així, van caldre algunes puntualitzacions sobre el tema d’estudi. No cal presentar una proposta definitiva, però si una mínimament consistent.
  • Un cop d’acord, vaig sol·licitar l’admissió als estudis de doctorat en geografia.
  • Degut a que vaig començar tot aquest procés els primers mesos de l’any, va haver-hi temps per fer els tràmits tranquil·lament fins a començar el curs al setembre i matricular-me per primer cop.
  • A l’hora de fer la matrícula ha de tenir-se en compte el temps de treball, és a dir, el temps per fer i acabar el doctorat que habitualment sol ser de 4 anys. Tot i així, aquest depèn de molts factors, per exemple, pot fer-se a temps complert o parcial, existeixen “aturades” per maternitat, per motius laborals, etc., i després també està el tema de les pròrrogues i inclús pròrrogues extraordinàries. Així que cal informar-se bé per escollir l’opció que més s’adapta a les teves condicions.
  • Cap a finals d’any, després que el tema d’estudi fos més consistent i després d’haver comprovat que era inèdit, vam inscriure la tesi, així, tinc reservat aquest tema de recerca.

La tramitació no hauria de ser cap problema, la mateixa universitat, el departament al que t’inscrius, el/la coordinador/a i el director han de guiar-te en tot aquest procés, i també s’ha de demanar ajuda sempre que calgui.

Fins aviat!

Opinions o comentaris? Clar que sí! Deixeu-los a sota.

Información,  TrámitesContacto, Propuesta, admisión, Matrícula, Inscripción de tesis

No hay comentarios:

Publicar un comentario